ÉCONOMIE GRECQUE 07h36 31/10/2016 | ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΙ
Pour d' autres mesures pouvant aller jusqu'à 360 millions . Euro en 2017 sont des institutions poussant
Sotiris Nikas
L'écart budgétaire de l' ordre de 0,15% du PIB à 0,2% du PIB en place des institutions pour atteindre l'excédent primaire ciblé de 2017. Cela signifie que le gouvernement est déjà sous pression pour prendre des mesures supplémentaires à et 360 mil . euro pour l' année prochaine .
Selon les facteurs de capacités économiques Athènes estime qu'il n'y a pas d' écart pour 2017, ainsi que toute anomalie constatée par la troïka seront couverts par la surperformance du chiffre d'affaires . Cette année , on estime que les recettes se déplacerait beaucoup mieux que la cible et le Trésor Elle fait valoir que cela se produirait en 2017.
Avec cet argument , le gouvernement va essayer de conjurer les pressions pour de nouvelles mesures . En outre , des agents économiques soulignent que le gouvernement a légiféré et le fameux " cutter " . Voilà , si vous ne convainquez la troïka des détails du personnel financier et insistez les nouvelles mesures , puis les négociations avec les prêteurs peuvent prétendre au Trésor ( dans une tentative maintenant pour éviter l'adoption de nouvelles interventions ) que si finalement confirmé les estimations des institutions et a émergé vide pour 2017, puis en Avril 2018 sera activer " cutter " dépenser pour corriger les écarts .
La raison pour laquelle les institutions considèrent qu'il existe un écart de 0,15 - 0,2% du PIB en 2017 est parce qu'ils ne sont pas garantis le financement de la Solidarité sociale du revenu ( CRL ), qui devrait être pleinement mis en œ . en effet , selon les rapports , pour les mêmes prêteurs raison de voir « le vide et pour 2018 de l' ordre de 0,3% du PIB et d' insister sur la mise en œ la réduction des prestations sociales et des allégements fiscaux , de sorte pour sauvegarder les ressources nécessaires à la fois pour 2017 et pour 2018.
En tout cas , le débat sur les agrégats budgétaires 2017 sera la distance , tandis que pour 2018 à compter seront consultés principalement quand ils retournent les chefs de la troïka à Athènes le 14 Novembre dans le cadre de la préparation du Plan à moyen terme 2017 - ici 2020. Cependant , l'attitude des prêteurs pour le budget 2017 est donnée à la création d' un mal de tête qui ne devrait pas dans l'équipe économique .
En outre , après l'achèvement de la première semaine de négociations entre Athènes et les prêteurs , au camp des deux côtés il y a un optimisme prudent que la deuxième évaluation pourrait fermer le calendrier . Et en particulier pourrait l' Eurogroupe du 5 Décembre un accord conclu en niveau technique ( personnel de l' accord de niveau) entre Athènes et les institutions européennes à 2 le contrôle . Cela exige , toutefois , que le gouvernement va exécuter toutes les actions ( environ 35) énumérés dans 2 évaluation dans les prochains mois .
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 07:36
Για επιπλέον μέτρα ύψους έως και 360 εκατ. ευρώ το 2017 πιέζουν οι θεσμοί
ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΙΚΑΣ
Δημοσιονομικό κενό της τάξης του 0,15% του ΑΕΠ με 0,2% του ΑΕΠ διαπιστώνουν οι θεσμοί για να επιτευχθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2017. Κάτι που σημαίνει ότι η κυβέρνηση έχει αρχίσει ήδη να δέχεται πιέσεις για να λάβει επιπλέον μέτρα έως και 360 εκατ. ευρώ για το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με παράγοντες του οικονομικού επιτελείου η Αθήνα θεωρεί ότι δεν υπάρχει κενό για το 2017, καθώς οι όποιες αποκλίσεις έχουν εντοπιστεί από την τρόικα θα καλυφθούν από την υπεραπόδοση των εσόδων. Φέτος εκτιμάται ότι τα έσοδα θα κινηθούν πολύ καλύτερα από το στόχο και το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει πως αυτό θα συμβεί και το 2017.
Με αυτό το επιχείρημα η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να αποκρούσει τις πιέσεις για νέα μέτρα. Επιπροσθέτως, παράγοντες του οικονομικού επιτελείου υπενθυμίζουν ότι η κυβέρνηση έχει νομοθετήσει και τον γνωστό «κόφτη». Δηλαδή, αν δεν πειστεί η τρόικα από τα στοιχεία του οικονομικού επιτελείου και επιμείνει στη λήψη νέων μέτρων, τότε στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές ενδέχεται να ισχυριστεί το υπουργείο Οικονομικών (σε μία προσπάθεια να αποφύγει τώρα την υιοθέτηση νέων παρεμβάσεων) ότι εάν τελικά επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις των θεσμών και προκύψει κενό για το 2017, τότε τον Απρίλιο του 2018 θα ενεργοποιηθεί ο «κόφτης» των δαπανών για να διορθωθούν οι αποκλίσεις.
Ο λόγος για τον οποίο οι θεσμοί θεωρούν ότι υπάρχει το κενό του 0,15-0,2% του ΑΕΠ για το 2017 είναι επειδή δεν είναι διασφαλισμένη η χρηματοδότηση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), το οποίο θα πρέπει να εφαρμοστεί πλήρως το επόμενο έτος. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, για τον ίδιο λόγο οι δανειστές «βλέπουν» κενό και για το 2018, της τάξης του 0,3% του ΑΕΠ και επιμένουν στην εφαρμογή των συστάσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας για περικοπές σε κοινωνικά επιδόματα και φοροαπαλλαγές, ώστε να εξοικονομηθούν οι απαραίτητοι πόροι τόσο για το 2017, όσο και για το 2018.
Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση για τα δημοσιονομικά μεγέθη του 2017 θα συνεχιστεί εξ αποστάσεως, ενώ για το 2018 και μετά θα γίνουν διαβουλεύσεις κυρίως όταν επιστρέψουν οι επικεφαλής της τρόικας στην Αθήνα στις 14 Νοεμβρίου και στο πλαίσιο της κατάρτισης του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2017-2020. Πάντως, η στάση των δανειστών για τον προϋπολογισμό του 2017 είναι δεδομένο ότι δημιουργεί έναν πονοκέφαλο που δεν ανέμεναν στο οικονομικό επιτελείο.
Πέραν αυτού, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης εβδομάδας διαπραγματεύσεων μεταξύ Αθήνας και δανειστών, στο στρατόπεδο και των δύο πλευρών επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η δεύτερη αξιολόγηση θα μπορούσε να κλείσει εντός χρονοδιαγράμματος. Και συγκεκριμένα θα μπορούσε στο Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου να έχει επιτευχθεί συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο (staff level agreement) μεταξύ Αθήνας και ευρωπαϊκών θεσμών για τον 2ο έλεγχο. Αυτό προϋποθέτει, όμως, ότι η κυβέρνηση θα τρέξει όλες τις δράσεις (περίπου 35) που περιλαμβάνονται στην 2η αξιολόγηση εντός του επόμενου μήνα.