第二の評価をもたらす労働問題のハードなねじれ
Ilias Georgakis | 出版物:8時| 2016/06/13|TA NEA
Οι σκληρές ανατροπές που φέρνει η δεύτερη αξιολόγηση
Ηλίας Γεωργάκης | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08:00 | 13/06/2016| TA NEA
Η απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, η πλήρης αναδιάρθρωση της λειτουργίας των συνδικαλιστικών οργανώσεων, η αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τον τρόπο λήψης της απόφασης των απεργιακών κινητοποιήσεων (δηλαδή να γίνεται δυσκολότερη η προκήρυξη απεργίας), οι συλλογικές διαπραγματεύσεις καθώς και ο τρόπος υπολογισμού του κατώτατου μισθού είναι τα 5 θέματα - φωτιά που θα απασχολήσουν τη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς η οποία θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο για την αγορά εργασίας. Οι αλλαγές στα εργασιακά θα είναι το βασικό θέμα της δεύτερης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος.
1. ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ: Το ΔΝΤ αναμένεται να επαναφέρει την πάγια αξίωσή του για απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων με νόμο, ενώ οι εκπρόσωποι της ΕΕ θα ζητήσουν την ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές, οι οποίες, ωστόσο, διευκολύνουν τις απολύσεις. Το θέμα των ομαδικών απολύσεων ανακινήθηκε πρόσφατα μετά την εισήγηση του γενικού εισαγγελέα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Νιλς Βαλ, ο οποίος επισημαίνει ότι οι απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας του 1983 που θέλουν από τους εργοδότες να λαμβάνουν διοικητική έγκριση πριν από μία ομαδική απόλυση - έγκριση που εξαρτάται από τις συνθήκες της αγοράς εργασίας, την κατάσταση της επιχείρησης και το συμφέρον της εθνικής οικονομίας - δεν συνάδουν με το ευρωπαϊκό πλαίσιο.
Βάσει του νόμου που ισχύει σήμερα, ομαδικές απολύσεις θεωρούνται όσες γίνονται από επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 20 εργαζόμενους για λόγους που δεν αφορούν το πρόσωπο των απολυομένων. Για να προσδιοριστεί ο αριθμός του προσωπικού λαμβάνεται υπόψη το σύνολο του προσωπικού τόσο στο κεντρικό κατάστημα όσο και στα τυχόν υποκαταστήματα.
Μέχρι τον Ιανουάριο του 2014, όταν μια επιχείρηση ήθελε να υπερβεί τα παραπάνω νόμιμα όρια των απολύσεων, κατέθετε σχετικό αίτημα στο υπουργείο Εργασίας και υπεύθυνος να αποφασίσει ήταν ο ίδιος ο υπουργός. Η κατάσταση άλλαξε επί συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ όπου η τότε κυβέρνηση διαμόρφωσε ένα καινούργιο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις απαλλάσσοντας τον εκάστοτε υπουργό από το να αποφασίζει αν θα επιτραπούν σε μια επιχείρηση ή όχι.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν προβλέπεται υπουργικό βέτο σε ομαδικές απολύσεις ενώ μόνο στην Ολλανδία ζητείται προηγούμενη έγκριση από την περιφερειακή υπηρεσία απασχόλησης (UWV) η οποία ωστόσο εφαρμόζει την ουσία της ευρωπαϊκής οδηγίας 98/59/ΕΚ και των διεθνών συμβάσεων, επιβάλλοντας στον εργοδότη ακόμη και την υποχρέωση καταβολής επιδομάτων ανεργίας.
2. ΑΠΕΡΓΙΕΣ - ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ: Το ΔΝΤ επιμένει στην αλλαγή του τρόπου λήψης των αποφάσεων για απεργιακές κινητοποιήσεις ώστε να απαιτείται το 50%+1 των μελών του συνδικάτου. Δηλαδή η κήρυξη απεργίας θα προϋποθέτει τη σύγκληση γενικής συνέλευσης και τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των εργαζομένων στη λήψη της απόφασης. Μάλιστα το 50%+1 ζητούν να εφαρμοστεί και στην περίπτωση λήψης απεργιακής κινητοποίησης σε επίπεδο επιχείρησης. Ακόμη οι δανειστές επιμένουν στην εξασφάλιση μεγαλύτερου χρόνου προειδοποίησης και υποχρεωτικά στάδια διαβουλεύσεων ανάμεσα στα σωματεία και την εργοδοτική πλευρά πριν από την κήρυξη της απεργίας. Επίσης ζητούν:
n Μείωση των ημερών συνδικαλιστικής άδειας.
n Δραστική μείωση των ημερών αδικαιολόγητης απουσίας συνδικαλιστή.
n Δυνατότητα απόλυσης συνδικαλιστών για σπουδαίο λόγο.
3. ΚΑΤΩΤΑΤΟΣ ΜΙΣΘΟΣ: Οι θεσμοί απαιτούν την επανεξέταση του κατώτατου μισθού (θέμα που προωθεί κυρίως το ΔΝΤ) με το σκεπτικό ότι η πτώση των μέσου επιπέδου αμοιβών στην Ελλάδα από τα 1.000 ευρώ το 2009 στα 650-700 ευρώ το 2015 φέρνει τον μέσο μισθό κοντά στον κατώτατο δημιουργώντας αντικίνητρα για την απασχόληση. Τονίζεται ότι ο κατώτατος μισθός μειώθηκε με νόμο το 2012 κατά 22% έως 32%, από τα 751 ευρώ στα 586,08 για τους άνω των 25 ετών και στα 510,95 ευρώ για τους κάτω των 25 ετών. Σε άλλες χώρες ο κατώτατος μισθός ορίζεται νομοθετικά ενώ για την Ελλάδα έχει ψηφιστεί να ισχύσει κάτι αντίστοιχο ύστερα από διαβούλευση. Θεσμοθετημένος εθνικός κατώτατος μισθός, χωρίς επιδόματα και τριετίες, υπάρχει σήμερα σε 22 από τις 28 χώρες-μέλη της ΕΕ. Σε όλες σχεδόν τις χώρες, ωστόσο, η απόφαση για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου γίνεται κρατικά και όχι μέσω απευθείας διαπραγματεύσεων των κοινωνικών εταίρων. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το ΔΝΤ δεν αποκλείεται να ανοίξει θέμα κατάργησης τριετιών, ακυρώνοντας ουσιαστικά οποιαδήποτε ελπίδα για ενίσχυση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα. Με βάση το Μνημόνιο οι τριετίες παραμένουν παγωμένες τουλάχιστον για 10 χρόνια έως το 2022 μέχρι να πέσει η ανεργία κάτω από το 10%.
4. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ: Η κυβέρνηση σχεδιάζει να πετύχει την επαναφορά της επέκτασης των κλαδικών συμβάσεων, εφόσον όμως τις υπογράφουν συνδικαλιστικές οργανώσεις και εργοδοτικοί φορείς που θα εκπροσωπούν το 51%. Η ευρωπαϊκή πρακτική ενθαρρύνει την αποκέντρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και την (υπό όρους) επέκταση όσων υπογράφονται σε επίπεδο κλάδου. Στην Ελλάδα κυριαρχούν πλέον οι ατομικές (σχεδόν για τους 8 στους 10 εργαζομένους) και οι επιχειρησιακές συμβάσεις (163 μέσα στο πρώτο 5μηνο) ενώ οι ελάχιστες κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές (μόνο 6 και 3, αντίστοιχα), δεσμεύουν μόνο τα μέλη των εργοδοτικών οργανώσεων που τις υπογράφουν, δημιουργώντας συνθήκες άνισου ανταγωνισμού (και αποχώρησης των εργοδοτών από τις οργανώσεις τους).
5. ΑΝΤΑΠΕΡΓΙΑ (λοκάουτ): Παρ' όλο που κυβέρνηση και εργοδοτικοί φορείς δηλώνουν την αντίθεσή τους στην επαναφορά του λοκάουτ, το θέμα βρίσκεται στην ατζέντα των συζητήσεων με τους δανειστές. Οι θεσμοί πιέζουν ώστε ο εργοδότης να μπορεί να λειτουργήσει την επιχείρησή του και σε περίοδο απεργίας των εργαζομένων του, χωρίς να ελέγχεται ποινικά όπως συμβαίνει σήμερα.
Λοκάουτ (lockout) ή ανταπεργία είναι η δυνατότητα που έχει ο εργοδότης κατά τη διάρκεια απεργίας να προχωρεί σε απομάκρυνση ή αντικατάσταση του προσωπικού ή ακόμα και να βάζει ο ίδιος λουκέτο στην επιχείρησή του.
Εχθρικό περιβάλλον
Η διαπραγμάτευση για τα εργασιακά θα εξελιχθεί σε ένα εξαιρετικά δύσκολο για τη χώρα μας περιβάλλον αφού στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι σε εξέλιξη μια σειρά από αντεργατικές νομοθετικές παρεμβάσεις σε ένα τοπίο όπου:
n Μειώνεται ο ρόλος της πλήρους και σταθερής απασχόλησης υπέρ των ευέλικτων σχέσεων εργασίας,
n εφαρμόζονται μέτρα που διευκολύνουν τις απολύσεις,
nθεσμοθετούνται μέτρα που μειώνουν τον εργάσιμο χρόνο και τα ωράρια,
n διαμορφώνουν χαμηλότερους μισθούς εκτός συλλογικών συμβάσεων,
n προωθούνται μέτρα σύγκλισης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και στις εργασιακές σχέσεις.
集団的冗長性の解放、労働組合の完全な再構築、ストライキの決定の方法のための法的枠組みの締め付け(つまり、通知を打つことは困難である)、団体交渉と最低賃金の計算方法火災労働市場のために9月に開始されます機関との交渉で議論する - 彼らは5のテーマです。雇用の変化は、ギリシャのプログラムの第二の評価の主な話題になります。
1.グループの冗長性:IMFがEUの代表が、しかし、レイオフを促進するベストプラクティス、と整合するように努める一方で、法律によって集団的冗長性の解放のための落ち着いた請求を復元することが期待されます。承認が依存 - 集団的冗長性の問題は、最近、彼らは雇用者が集団的冗長前に管理者の承認を受信することを1983年のギリシャの法律規制の要件ことに注意欧州裁判所ニールス・ヴァル、の支持者の一般の勧告後に振とう労働市場の状況、会社の状況や国民経済の利益 - ないヨーロッパの枠組みに沿っインチ
現在力の法律の下では、集団的冗長性は、解雇され、個々の労働者とは関係のない理由のために20以上の従業員を採用する事業所によってもたらさ解雇されています。本社で、任意の枝の両方で、すべてのスタッフに考慮職員の数を決定すること。
同社は上記の法的制限の解雇を克服したかった2014年1月まで、要求労働省と大臣自身だったかを決定する責任を証言しました。状況は連立NDに変更 - PASOKをその後、政府が事業を許可するかどうかを決定する際に、それぞれの大臣を緩和集団冗長性のための新たな規制の枠組みを形成場所。
唯一のオランダが欧州指令59分の98 / ECおよび国際条約の物質を適用する地域雇用機関(UWV)から事前の承認を求めながらノーヨーロッパの国で集団的冗長性の閣僚拒否権を与えることに留意すべきです、雇用と失業給付を支払うさえ義務を必要とします。
2.ストライキ- SYNDIKALISTIKOSのLAW: IMFは組合員の50%+ 1を要求するストライキのための意思決定プロセスを変更することを主張しています。ストライキ宣言は、総会及び意思決定の労働者の参加の過半数を必要とするであろうこと。実際、+ 1〜50%がストライキ行動をとる企業レベルでの場合に適用しようとしています。でも貸し手は大きな警告時間とストライキの宣言の前に労働組合と使用者側との協議を必要な手順を確保する上で主張しています。また、尋ねます:
組合休暇日数のn個の削減。
nは劇的に無断欠勤日数の組合員を削減します。
n個の能力の労働組合員は、正当な理由のために棄却しました。
3. KATOTATOSのSALARY:機関は最低賃金の見直しを必要とする(対象は主にIMFを促進する)EUR 650〜700 2015に、2009年の1,000ユーロからギリシャの賃金の平均レベルを立ち下がり平均給与をもたらすという理由で、底部近くに、雇用への阻害要因を作成します。これは、最低賃金は25年以上にEUR 751 586.08から、32%に22%、2012年に法律で減少し、25歳未満の人のためEUR 510.95と強調しました。他の国では最低賃金は、ギリシャで定義され、規制されている何か同様の相談を適用するために投票しました。利点と義務のない法定国の最低賃金は、EUの28カ国の22に存在しています。ほぼすべての国では、しかし、最低賃金と賃金を決定する決定は、直接交渉、社会的を通じて公衆なくなりましたパートナー。IMFが、基本的に民間の賃金の強化のための任意の希望をキャンセルし、3年間の除去に開くことが不可能ではないことに留意すべきです。3年間の覚書に基づいて、10%以下の失業率をダウンさせるために2022年までに少なくとも10年間は凍結されたままです。
4. CONTRACTS: 政府はセクター別契約の延長の回復を達成するために計画し、51%を表します締約労働組合と使用者団体を提供します。欧州の練習は、業界レベルで署名されたものを拡張し、団体交渉及び(条件付き)の地方分権化を奨励しています。ギリシャで最も支配的な個々の(ほぼ8〜10名様用)と業務契約(最初の5ヶ月間で163)の最小セクター別およびインタープロ(のみ6および3、それぞれ)しばらくは、それだけで使用者団体のメンバーをバインド不平等な競争の条件(およびその組織からの雇用者の撤退)を作成、署名します。
5.ロックアウト(lokaout):政府と雇用者の組織が再導入lokaoutに反対を表明しているが、問題は、貸し手との協議の議題にあります。雇用主が彼のビジネスを運営することができますし、現時点でのように制御刑事せずに従業員の期間に当たるようになるように機関が推進しています。
Lokaout (ロックアウト)、またはロックアウトがスタッフの取り外しや交換に進み、さらには彼のビジネスにロック自分自身を置くためにストライキ中の雇用者のための可能性である。敵対的環境、労働のための交渉は非常に困難になります:他のヨーロッパ諸国のように、私たちの国の環境のためにどこに風景の中に反労働法の介入の継続的なシリーズです nは柔軟な労働関係の完全かつ安定した雇用の役割を減らし、 nは解雇、促進する措置を適用 nthesmothetountai対策は作業時間と時間を削減、 nは団体協約外の低賃金の形、 nは官民収束対策や労使関係を促進しました。