Τετάρτη, 26/11/2014
Το κρατούσε μυστικό τρεις μέρες
| Εκτύπωση | 26 Νοέμβριος 2014, 07:00 | ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΑΔΑΜΟΥ | Σημερινή
Χολωμένος ο Μάκης Κωνσταντινίδης εγκατέλειψε τις Κ. Αερογραμμές
Κόμματα της αντιπολίτευσης εξέφρασαν χθες εκ νέου τις ανησυχίες τους για τις Κυπριακές Αερογραμμές υπό τη σκιά της παραίτησης του Προέδρου του κρατικού αερομεταφορέα
Σε επίπεδο Ολομέλειας της Βουλής παραπέμπεται, πλέον, για συζήτηση το θέμα που αφορά στις Κυπριακές Αερογραμμές. Κατόπιν σχετικής απόφασης των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Ελέγχου και Οικονομικών, οι οποίες συζήτησαν προσχέδιο έκθεσης για το θέμα, αποφασίστηκε όπως αυτό συζητηθεί στη μεθεπόμενη Ολομέλεια της Βουλής, στις 4 Δεκεμβρίου.
Κατά την εν λόγω συζήτηση τα κόμματα θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις θέσεις, τους προβληματισμούς και τις εισηγήσεις τους, στη βάση και της έκθεσης που ετοιμάστηκε και στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα πρακτικά από τη συζήτηση του θέματος στις προαναφερθείσες Επιτροπές στις 4 Νοεμβρίου.
Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Σ», στην τρισέλιδη έκθεση που ετοιμάστηκε για το θέμα παρατίθενται απλώς οι λόγοι συζήτησης του θέματος στις Επιτροπές Ελέγχου και Οικονομικών, ποιοι κλήθηκαν να παραστούν και να τοποθετηθούν για αυτό, ενώ δεν υπάρχει κατάληξη σε κανένα συμπέρασμα/επισήμανση ή και εισηγήσεις.
Παραιτήθηκε ο Μάκης γιατί δεν είχε απαρτία στο ΔΣ
Η πιο πάνω απόφαση των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών λήφθηκε στη σκιά της παραίτησης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του κρατικού αερομεταφορέα, Μάκη Κωνσταντινίδη, ο οποίος είχε διοριστεί προ ενός μηνός, περίπου. Η παραίτηση υποβλήθηκε την περασμένη Παρασκευή αλλά μόλις χτες έγινε γνωστή. Σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ, και κληθείς να εξηγήσει τους λόγους της παραίτησής του, ο κ. Κωνσταντινίδης είπε ότι «στο ΔΣ δεν υπήρχε περιθώριο καλόπιστης συνεννόησης» και πως με αυτά τα δεδομένα δεν θα μπορούσε να προσφέρει στη διάσωση της εταιρείας, ενώ ανέφερε ότι είχε εκφράσει απόψεις για αλλαγές στο ΔΣ.
Κάνοντας λόγο για τις προσπάθειές του για διάσωση των ΚΑ τόνισε πως ετοίμασε ένα σχέδιο, το οποίο ονόμασε «τελικό σχέδιο διάσωσης» και το έθεσε στο ΔΣ «για να γίνει μια πρώτη ιδεοθύελλα. Πρόθεσή μου ήταν να το θέσω στο ΔΣ και πάλι, και πάλι, μέχρι να καταλήξει το Συμβούλιο σε κάποιο σημείο και να το θέσουμε ενώπιον όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, για να μας πουν αν το δέχονταν και να πάμε στην επόμενη φάση, που θα ήταν η άσκηση πολιτικής πίεσης, με την καλή έννοια, προς όλα τα κέντρα αποφάσεων, συμπεριλαμβανομένων και των Βρυξελλών», εξήγησε σημειώνοντας πως δεν ήταν και το πιο εύκολο εγχείρημα. «Δυστυχώς, την Πέμπτη που είχαμε προκαθορισμένο ΔΣ δεν μπόρεσε να γίνει απαρτία.
Ζήτησα να γίνει την Παρασκευή, δεν είχαμε απαρτία. Ζήτησα να γίνει το Σάββατο, δεν είχαμε απαρτία. Μου δόθηκε η εντύπωση ότι αυτό δεν ήταν τυχαίο», συμπλήρωσε και υπέδειξε πως μετά από αυτό την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι, πήγε στο Υπουργείο Οικονομικών, έδωσε αντίγραφο του σχεδίου στον Υπουργό και κάποια άλλα στοιχεία και υπέβαλε την παραίτησή του, η οποία, τόνισε, είναι τελεσίδικη. Ερωτηθείς εάν ζήτησε αλλαγή του ΔΣ, είπε ότι εξέφρασε απόψεις από τα πρώτα στάδια της παρουσίας του εκεί. Σε παρατήρηση ότι δεν εισακούστηκαν οι απόψεις του από πλευράς Κυβέρνησης, σημείωσε ότι «υπήρχε κάποιος προβληματισμός».
Μπορεί να σωθεί ο κρατικός αερομεταφορέας
Πάντως, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στις Κυπριακές Αερογραμμές με αφορμή τόσο την παραίτηση του Προέδρου της εταιρείας όσο και της απόφασης για συζήτηση του ευρύτερου θέματος του κρατικού αερομεταφορέα στην Ολομέλεια της Βουλής, κόμματα της αντιπολίτευσης διατύπωσαν εκ νέου την ανησυχία τους. Σε γραπτή του δήλωση ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ Γιώργος Λουκαΐδης υποστήριξε πως η παραίτηση του προέδρου του Δ.Σ. των ΚΑ προσθέτει ακόμη ένα κρίκο στην αλυσίδα των σκανδάλων, της ανεπάρκειας, της κακοδιαχείρισης και γενικότερα των ενεργειών της κυβέρνησης ΔΗΣΥ-Αναστασιάδη για κλείσιμο του κρατικού αερομεταφορέα.
Διατύπωσε δε την άποψη πως «αν έστω και τώρα η Κυβέρνηση αλλάξει πλεύση, υιοθετώντας τις συγκεκριμένες εισηγήσεις που έχουν κατατεθεί τόσο από το ΑΚΕΛ, όσο και από άλλες πολιτικές δυνάμεις και εμπλεκόμενους φορείς και πρόσωπα, ο εθνικός μας αερομεταφορέας μπορεί να διασωθεί». Νωρίτερα σε δηλώσεις του στη Βουλή ο Βουλευτής του κόμματος Άριστος Δαμιανού είχε τονίσει πως το θέμα που προέκυψε με τις ΚΑ είναι σημαντικό να συζητηθεί εκτενώς και με απόλυτη διαφάνεια στην Ολομέλεια, ενώ χαρακτήρισε τις ενέργειες που γίνονται ως «ξεπούλημα».
Επιστέγασμα αδυναμίας χειρισμού της κατάστασης
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Νίκος Νικολαΐδης, χαρακτήρισε την παραίτηση του προέδρου του ΔΣ των ΚΑ «το επιστέγασμα της πλήρους αδυναμίας της Κυβέρνησης να χειριστεί το θέμα». Κάλεσε, μάλιστα, την Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της πριν ο κρατικός αερομεταφορέας εισέλθει σε μη αναστρέψιμη πορεία. Όπως είπε, η Κυβέρνηση οφείλει να αποδείξει ότι στόχος της δεν είναι το κλείσιμο των ΚΑ, και να προχωρήσει σε μια ύστατη, υπεύθυνη και σοβαρή προσπάθεια αξιοποίησης όσων προοπτικών διάσωσης της εταιρείας υπάρχουν ακόμα.
Αχρείαστη η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής
Ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων, Γιώργος Περδίκης, δήλωσε ότι η εξέλιξη με την παραίτηση του προέδρου του ΔΣ των ΚΑ αλλά και το γεγονός ότι η Βουλή επέλεξε τη διαδικασία της αχρείαστης συζήτησης στην Ολομέλεια, χωρίς πρόταση και εισήγηση, δυσχεραίνει την κατάσταση. «Αυτό που χρειάζεται σήμερα ο τόπος και η οικονομία αλλά και οι ΚΑ ως στοιχείο ανάπτυξης του τόπου», τόνισε ο κ. Περδίκης, «δεν είναι συζητήσεις. Χρειάζεται πρόταση υλοποιήσιμη. Σε αυτή τη διαδικασία κατάθεσης υλοποιήσιμης πρότασης, δυστυχώς ούτε το Διοικητικό Συμβούλιο, ούτε η Κυβέρνηση, ούτε η Βουλή έχουν κάτι θετικό να προσφέρουν», κατέληξε.
Στο Υπουργικό η παραίτηση Κωνσταντινίδη
Το θέμα της παραίτησης του Προέδρου του Δ.Σ. των ΚΑ θα συζητηθεί κατά τη σημερινή συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, ανέφερε ο Υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργιάδης, αποφεύγοντας να αναφέρει οτιδήποτε άλλο για το θέμα της αντικατάστασης του κ. Κωνσταντινίδη. Mιλώντας στην εκπομπή «Μεσημέρι και Κάτι», ο κ. Γεωργιάδης επανέλαβε ότι στόχος της Κυβέρνησης δεν είναι το κλείσιμο της εταιρείας, επιρρίπτοντας εκ νέου ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για τις κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία - ενισχύσεις οι οποίες έφεραν τις ΚΑ στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα.
Εξέφρασε δε την εκτίμηση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απαντήσει σύντομα για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων των Κυπριακών Αερογραμμών, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει αν αυτό θα γίνει πριν από το τέλος του χρόνου. Τόνισε παράλληλα πως ο ίδιος μετέφερε στη νέα Ευρωπαία Επίτροπο πως εάν υπάρχει κάτι που η Κυβέρνηση μπορεί να πράξει για να καταστεί αποδεκτή η κρατική ενίσχυση, θα το πράξει. Ωστόσο, πρόσθεσε, δεν υπήρξε οτιδήποτε νεότερο.